תארו לעצמכם שאתם מנהלים קמפיין בגוגל בתחום מאוד תחרותי, מסביבכם הרבה כרישים ואתם חברה חדשה עם תקציב פרסומי מאוד מצומצם. מה עליכם לעשות? מצד אחד אפשר להוריד למינימום את התקציב היומי ולהסתפק במועט – מספר לידים בודדים ביום, אבל מצד אחר אפשר להשקיע במרכיב השני של הפורמולה שמגדירה כמה תשלמו לקליק ואני מתכוון כמובן ל- ציון איכות (Quality Score).
ציון איכות בגוגל אדוורדס מורכב ממספר גורמים, וביניהם:
- אחוז ההקלקות (CTR).
- רלוונטיות של כל מילת מפתח לקבוצת המודעות שלה.
- איכות דף הנחיתה ורלוונטיות לקמפיין.
- רלוונטיות של המודעה
- היסטורית הביצועים של חשבון האדוורדס שלכם.
אף אחד (מלבד גוגל) באמת יודע מהו משקלו של כל מרכיב בציון האיכות, אך מנסיון של אנשי PPC רבים עולה כי CTR הוא המרכיב הדומיננטי. ככל שיותר אנשים יקליקו על המודעה שלכם, כך אתם תיהנו משני דברים:
- דירוג מודעה יותר גבוה
- הורדת מחירים
ישנם שיטות רבות לגרום לגולשים ללחוץ על המודעות שלכם. בשלב הראשוני כאשר אתם רק מתחילים את הקמפיין- צריך להשקיע בניסוח המודעה, לשלב משפטי קריאה לפעולה, להשתמש בכלים אוטומטיים של הכנסת מילת החיפוש לתוך טקסט המודעה.
שיטות נוספות להעלאת ציון איכות
- מחקר מילות מפתח – השתדלו תמיד להוסיף מילות מפתח חדשות עם רלוונטיות גבוה לקמפיין שלכם, כולל גם מילות זנב ארוך אשר יעילות מאוד כאשר באות בכמויות גדולות.
- ארגון מילות מפתח – תחלקו את מילות המפתח שלכם לקבוצות ממוקדות מאוד בעלות תחום עניין כמה שיותר מצומצם.
- תעקבו אחר האפקטיביות של כל מודעה – לא כל המודעות הן אותו דבר. בכל קמפיין ממומן מוצלח תצטרכו למחוק מודעות ולהוסיף חדשות בהתאם לביצועים שלהן.
- אופטימיזציה של דפי נחיתה – השתמשו בכלים לאופטימיזציה של דפי נחיתה (כדוגמת Heatmap). תעקבו אחר הביצועים של כל דף ודף, תעשו A / B Testing ותסיקו מסקנות.
- הוספת מילות מפתח שליליות – תבדקו את הדוחות באופן קבוע ותגדירו מילות מפתח לא רלוונטיות כמילות שלילה בקמפיין שלכם.